…meie igapäevast IT’d anna meile igapäev…

2008-01-03

Deus Ex 3 tulekul!

Filed under: Mängud — Sander @ 09:20:03
Tags: , ,

eidos-logo

Paistab, et arvutimängude suhtes olen ma enam kui pool aastat kivi all elanud. Muuga ei ole võimalik seletada seda, et magasin maha mitte ainult kuulujutud Deux Ex 3 kohta mais, vaid ka mängu tegeliku välja kuulutamise novembri lõpus (1Up, IGN, EuroGamer).

Mängu teeb Eidos Montreal Kanadas. Mäng valmib mitte enne kui 2009. aasta keskpaigas (väga tõenäoline on ajastus jõuludeks 2009) – ning see tuleb PC’le ja ilmselt ka uue põlvkonna konsoolidele (so. arvatavasti PS3 ja XBox 360, aga mitte Wii). Halb uudis on aga see, et 3D-mootorina kasutatakse Crystal Dynamics’i uut mootorit – selle eelmine versioon jooksutas näiteks mänge Lara Croft Tomb Raider: Legend ja (muidu suhteliselt head mängu) Project: Snowblind ning ei paistnud silma mitte millegi poolest peale totaalse keskpärasuse.

Teine halb uudis on see, et ilmselt Warren Spector (Ultima, Ultima Underworld, System Shock, Thief – ja loomulikult Deus Ex) ei osale mängu loomises. Samuti ei osale Harvey Smith mängu loomisel, kuid ei oska pakkuda kas see on halb uudis või ei, kuna Harvey on ilmselt põhisüüdlane Deus Ex 2 läbikukkumisel…

Mängu sisust ei teata esialgu veel midagi. Välja on lastud teaser-trailer (vt. allpool), milles mängust endast küll aimu ei saa. Teravsilmad leidsid küll traileris vilksatavate piltide seast viite, et mäng on prequel (eellugu) ning toimub 20 aastat enne Deus Ex 1 tegevust, kuid kindlat pole veel midagi.

 

Deus Ex 1

 

deusex1

Esimene Deus Ex mäng oli lihtsalt vapustav.

Sain omale uue arvuti ja tõmbasin portsu mängudemosid, nende seas ka minu jaoks tundmatu Deus Ex’i oma. Mängisin demo läbi ja…

Istusin mõned minutid vaikselt arvuti ees. Ning mängisin demo uuesti läbi – ja seejärel tellisin omale mängu täisversiooni.

Selle pärast oleks mul äärepealt magistritöö kirjutamata jäänud…

Mis tegi Deus Ex’i nii heaks?

Storyline. Ei enne ega pärast pole ma ühelgi mängul kohanud nii kaasahaaravat lugu. Sa ei tea kes on head või halvad, sa ei tea kelle poolt sa olema peaksid. Mängu liin on muutuv vastavalt mängija otsustele, ka erinevaid lõppe on kolm (neljas on peidetud ja saadav kätte ainult koodidega). Deus Ex’i käsikiri oli nii 30-sentimeetrine patakas A4-lehekülgi. Vapustav on selle põhjalikkus, sa saad maailma kohta lugeda detaile ajalehtedest, raamatutest ja online-uudistevaatajatest.

Levelidisain. Ainuüksi mängu esimest levelit saab läbida mitte vähem kui kolmel erineval moel: saad Vabadussamba jäänustesse sisse lubades terroristide-vabadusvõitlejate juhti mitte tappa, murrad jõuga uksest sisse või leiad külje pealt mineva salatee. Uusi detaile, peidukohti ja võimalusi avastad mitte ainult mängu esimesel, vaid ka teisel, kolmandal ja neljandalgi läbimisel.

Valikuvõimalused. Kuidasmoodi sa seda mängu läbid, see on täiesti sinu oma teha – kas arendad oma meest “liikuvaks tankiks”, vibupüssi kasutavaks stealth-häkkeriks või valid tavalise 3D-shooteri tegelase stiili. Kõik on sinu oma teha. Häkid ukse lahti, viskad portjeele 500 krediiti ja saad selle abil sisse, leiad uulitsanurgast võtme või tulistad bazookaga ukse lahti.deusex1-2

Moraalsed valikud. Tapad sa väidetava terroristi või hoopiski kummaliselt käituva agendi Anne Navarro? Kas sa lülitad vana meest elushoidvad seadmed välja, kui ta seda ise palub? Kas kummaliselt käituv mehaanik on pannud pommi helikopterisse või ei? Kas sa annad nälgivale poisile süüa? Narkomaanile kotikese? Aitad hotelliomanikku ja päästad tema tütre sutenööri käest? Kas sa saad maailmavalitsejaks või hävitad maailma arvutivõrgu?

Tähelepanu detailidele. Näiteks – kui sa peakorteris lähed naiste tualetti, siis su ülemus noomib sind hiljem “Ah jaa, JC. Ära enam käi naiste tualetis, see põhjustab kuulujutte.” Ning selliseid detaile on kümneid või sadu…

Teine Deus Ex’i mäng oli kahjuks enam kui keskpärane. Ega suurt midagi rohkem selle kohta öelda polegi.

Ning lõpetuseks. Kui sa oled “graafikapede”, arvad et Quake III ja Doom 3 on maailma parimad mängud või leiad et ainult uued mängud on mängimist väärt, siis palun hoia ennast Deus Ex’ist eemale. See mäng on ajusid omavale mängijale.

1 kommentaar »

  1. Ytleme sedasi, et Deus Ex pole lihtsalt igayhele. Ajudega polegi siin suuremat pistmist. Mõend eelistavad, kui zhanrid on rangelt lahus. Mina n2iteks Deus Ex’i ei seedinud. Ajud on mul sellegipoolest olemas ja kui ma soovin neid rakendada, siis ma m2ngin adventuure (seiklusi). Ainult stiilipuhtaid 2D isomteric seiklusi, kus pole “arcade sequnecesid” ega soovitavalt isegi v6imalust surma saada, ega muud zhanriv2list (n2iteks 3D). Ainult puhas nuputamine. Kui ma tulistada tahan, siis pole selleks paremat m2ngu kui Serious Sam – puhas ehe 100% totaalne v2givald ilma igasuguse ajugymnastikata. Niiet asi pole ajudes vaid maitse eelistustes, m6nele sobib valge viin eraldi ja sakuska peale hammustada, aga m6ned peavad tingimata “kruvikeeraja” v6i m6ne muu segu kokku miksima.

    kommentaar kirjutas Offf — 2008-01-03 @ 22:53:37 | Vasta


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.