…meie igapäevast IT’d anna meile igapäev…

2007-08-20

Skype’i maasoleku põhjuste seletus: uskuda või ei?

Filed under: Infotehnoloogia — Sander @ 10:57:53

Skype kirjutas oma staatusest rääkivas Heartbeat-blogis, et 16. augustil alanud probleemides Skype’i sisselogimisega oli süüdi tarkvara uuendused, mille tõttu rebuutisid paljude klientide arvutid lühikese perioodi jooksul. See tähendas, et Skype’i võrk sai ülipalju sisselogimiskatseid lühikese aja jooksul ning see, kombineerituna P2P võrgu ressursipuudustega, tekitas ahelreaktsiooni, mis tõmbas enamiku kasutajate jaoks kogu Skype’i võrgu maha.

Skype’i võrgule on sisse ehitatud võimalus enese taastamiseks (self-heal), kuid ahelreaktsioon tõi välja kriitilise vea Skype’i klienditarkvaras, mis on seotud võrguressursside jaotamisega. Seetõttu oli Skype enamike kasutajate jaoks kaks päeva maas.

See seletus kõlab väga ilusti – aga mis “tarkvara uuendustega” oli tegemist? Kuu teine nädal – see tähendab ju Windowsi update. Selge… aga oot – Windowsi uuendused tulevad ju iga kuu teisel teisipäeval – ehk siis sellel kuul 14. augustil. Kaks päeva enne Skype’i mahaminekut – seda saab vaadata ka Microsofti enda käest, Microsoft security updates for August 2007 – kust on näha, et uuendused tulid ilusti 14. augustil. Mitte 16. augusti, neljapäeva, pärastlõunal. Ei saa uskuda, et kõik Skype’i kasutajad oleksid kollektiivselt istunud ja oodanud poolteist päeva, sulgedes iga 15 minuti tagant kirja “You must reboot your computer to finish installation” ja siis, eelnevalt kokkulepituna, teinud ühiselt rebuudi ja kukutanud Skype’i võrgu kokku. Samuti, miks ei olnud mingeid probleeme eelnevate Windowsi uuenduste ajal, mis on juba kaua… kaks aastat? iga kuu teisel teisipäeval olnud.

Skype’i seletus kõlab üpris kahtlaselt. Ei saa välistada seotust Windowsi uuendustega, kuid miskipärast tundub mulle palju tõenäolisemana, et probleemiks olid 15. augusti hommikul toimunud Skype’i enda uuendused tasulistele teenustele. See oleks ka sobivam seletus, miks esimesena said Skype’i tagasi maksvad kliendid – kes küll muidugi on ka Skype/eBay enda jaoks olulisemad. Skype ise on väitnud, et downtime‘l polnud nende uuendustega mitte mingisugust pistmist. Kõik võib olla…

Ilmselt ei saa me iial teada, mis tegelikult juhtus “The Great Skype Outage” ajal. Või kui, siis mõned aastad hiljem, praegu Skype’s töötava ja hiljem lahkunud tuttava käest omavahelises vestluses.

P.S. Purunev Skype’i logo on pärit veebikoomiksist UserFriendly.org.

1 kommentaar »

  1. Kirjutab ka slashdot

    kommentaar kirjutas urmas — 2007-08-20 @ 19:41:11 | Vasta


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.