…meie igapäevast IT’d anna meile igapäev…

2007-08-02

Kuidas valida õiget sõidukiirust: kolm lihtsat reeglit

Filed under: Rant — Sander @ 14:27:55

  1. Oluline pole mitte sõita liikluseeskirjas lubatud kiirusega, vaid sellise kiirusega mis on optimaalne antud oludes. Kui kõik sõidavad sajaga ja sina üheksakümnega, siis oled sa ohtlik liikleja. Kui kõik sõidavad sajaga ja sina 110 km/h, siis oled sa ohtlik liikleja.
  2. Kui sinu ees on tee tühi ja taha kogunevad autod, siis sa sõidad liiga aeglaselt. Kui kiiremini ei julge või ei saa, siis äkki peaksid uuesti sõiduõppesse minema või käima autoga uuesti ülevaatusel ära.
  3. Kui teised sõiduautod hakkavad sulle ette jääma, siis vaata spidomeetrit. Kui teised sõidavad alla lubatud kiiruse, siis mine mööda. Vastasel korral kontrolli oma pead rullnoka mütsi olemasolu suhtes.

11 kommentaari »

  1. See, et kõik peaksid ~ühesuguse kiirusega sõitma, on utoopia. Seda ei juhtu.

    Miks:
    a) Tuletan meelde, et näiteks esmase loaga juhid ei tohi sõita kiiremini kui 90km/h. Seda ka siis, kui teel on suvisel ajal märgiga lubatud 100km/h või 110km/h.
    b) Rekkade-busside kiirust kontrollitakse sõidumeerikuga, seega ei saa nemad 110km/h kütta.
    c) Talvisel ajal tulevad erinevused juhtide oskuses ja autodes palju tugevamalt välja, kui suvel. Ei saa väita, et kui noor vihane mees 4×4 ESP-ga Subaru Imprezaga soovib lumisel teel sõita 90km/h, siis see oleks ohutult jõukohane tädi Maalile Datsun Cherryga.

    Mind ei häiri mitte pisut aeglasemalt kulgevad juhid, vaid need tegelased, kes tekitavad autokolonni, aga ei suvatse mööda sõita.

    Seega pakun välja uue reegli:
    4. Kui sinu ees sõidab sinu tempost aeglasem sõiduk, kellest sa ei julge või ei soovi mööduda, siis jäta selle sõidukiga korralik pikivahe (pikivahe meetrites soovitatakse teadupärast jätta umbes sama number, mida näitab spidomeeter ühikutes km/h), et taganttulijad saaksid teist mõlemast ükshaaval mööduda, mitte ei peaks mitmeautosest kolonnist korraga

    Tallinn-Tartu maanteel on näha pikki autokolonne, milles sõidetakse kümneid kilomeetreid järjest üksteise sabas (pikivahe a la 10m). Esimesed viis juhti möödasõitu teha ei julge või ei taha ja nii peavad taganttulijad ennast korraga viiest autost mööda kiirendama või keset möödasõitu tihedasse autoderivisse tagasi pressima..

    kommentaar kirjutas e:r — 2007-08-02 @ 15:16:57 | Vasta

  2. Loomulikult ei õnnestu tekitada olukorda, kus kõik sõidaksid ilusti ühe kiirusega… see on kahjuks utoopia. Aga sul reegel #4 on äärmiselt hea… kahjuks samamoodi utoopiline. Enamusele möödasõitu mitte tegevatele meeldib sõita pooleteistmeetrise vahega…

    /me läheb nüüd koju sõitma

    kommentaar kirjutas dukelupus — 2007-08-02 @ 15:33:07 | Vasta

  3. Mina võtan küll seda posti otseselt kui maksimaalse lubatud sõidukiiruse ületamise üleskutsena. Miks ei võiks kõik kiirust mitte ületada? Vähem muresid ja rohkem inimelusid – närvidest rääkimata.

    kommentaar kirjutas Andres — 2007-08-02 @ 22:31:53 | Vasta

  4. Selle neljanda punkti järgimine ju põhimõtteliselt kaotab kolm esimest. Jah, utopist olen ma alati olnud ja kavatsen ka edaspidi pikivahet pidada.

    kommentaar kirjutas Maarja — 2007-08-02 @ 23:34:44 | Vasta

  5. Andres: Äkki loed postituse uuesti läbi. Mitte üleskutse kiiruse ületamiseks, vaid mõistlikult sõitmiseks. Iga hommik ma näen kuidas tekivad autorongid seetõttu, et keegi sõidab aeglasemalt – ja neist mööda enam ei saa. Ja teiseltpoolt, kuidas BMW’d üliohtlikke möödasõite teevad.

    Maarja: Neljas punkt on selle kohta, kui sa ei saa/julge aeglasemast mööda sõita, siis jäta niipalju pikivahet, et teised saaksid teha turvaliselt kaks möödasõitu, selle asemel et pongestada mitmest aeglaselt liikuvast autost mööda.

    kommentaar kirjutas dukelupus — 2007-08-03 @ 07:09:32 | Vasta

  6. Kui kiiremini ei julge või ei saa, siis äkki peaksid uuesti sõiduõppesse minema või käima autoga uuesti ülevaatusel ära.

    Miks kohe sõiduõppesse või ülevaatusele? Targem oleks mõne laiema koha peal teepeenrale sõita ja taganttulijad mööda lasta.

    kommentaar kirjutas kastiauto — 2007-08-03 @ 11:20:22 | Vasta

  7. See oleks ideaalne case. Aga kas sa oled iial näinud Eestis seda kedagi tegemas?

    kommentaar kirjutas dukelupus — 2007-08-03 @ 11:22:50 | Vasta

  8. Olen ja teen ka ise, kui keegi ikka perses istub… Olen näinud situatsiooni, kus oli pandud killustikku ja piirang oli nagu ikka 30km/h. Aga vuhh ja vuhh mööda mingi 50ga, nii et kiva lendas, siis kaks masinat sõitsid kõrvuti 30-40 vahel ja kõik sõitsid rahulikult, tekkis kohe pikk rong järgi, mis näitab, et kõikidel oli kiire olenemata piirangust ja tõsiasjast, et lahtist killustikku lendas kui mulda. Saab rahulikult ka sõita, lihtsalt külma närvi peab olema ja ettevaatlik olema ning pidevalt jälgima, et sa ise midagi põhjustama ei hakka.

    kommentaar kirjutas arjasepp — 2007-08-03 @ 12:51:15 | Vasta

  9. Kui te viitsiksite liikluseeskirja lugeda, siis teaksite, et seal on kirjas, et kui ei sõideta max kiirusega ning tekib kolonn, siis on kohustus see endast mööda lasta. Peab kasvõi peatuma.

    kommentaar kirjutas Carl — 2007-08-08 @ 14:43:28 | Vasta

  10. Jah. Tahaks seda korra elus ka näha. Täna hommikulgi sõitis üks vanem rekka kaheksakümnega, kolmkümmend autot sabas.

    kommentaar kirjutas dukelupus — 2007-08-08 @ 15:19:24 | Vasta

  11. minu selja taha tekib alati umbes 5-10 autoline kolonn, kui ma tallinnast tartusse 100 km/h sõidan püsikiirusehoidikuga. ei näe mingit põhjust, miks ma peaksin tee äärde võtma. mulle tundub rohkem, et leidub veel kaasliiklejaid, kes kiirust eriti ületada ei taha ning naudivad rahulikku sõitu.
    sellest tulenevalt teen ma ettepaneku #5 jaoks: kui sõidad, sõida ühtlaselt. ülimalt närvi käivad juhud, kus tuled 100 km/h peale sätitud cruise’ga, ees keegi töllendab 70-80 km/h ja mööda sõites hakkab oluliselt kiirendama. mitte soovides kiirust üle 20 võrra ületada, peab manöövri katkestama. tema taha tagasi maandudes on kiirus mõnda aega 100-110 km/h (st. möödasõiduks sobimatu) kuid vaikselt langeb jälle 80 km/h peale. uuesti möödasõitu alustades on sama nali. ise pead koguaeg teda jälgima, kiirendama, aeglustama ning rahulikust sõidust on saanud närvesööv mäng elu peale.
    oleks suitsuvend, oleks see hea põhjus pausi peale. kuid ma pole.

    kommentaar kirjutas ivo — 2007-08-09 @ 14:38:18 | Vasta


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.